טרמיטים תמונה

תוכן עניינים במאמר

שתפו:

טרמיט העל הפורמוזי

לאור הפניות הרבות השבוע מתושבי פתח תקווה המודאגים לגבי הדברת הטרמיט הפורמוזי קיבצנו כמה תובנות. כללי מדובר בטרמיט שגורם לנזקים משמעותיים לתשתיות; מים, חשמל, טלפוניה

קרא עוד »

טרמיטים עם כנפים – מה עושים?

זו שוב העונה הזו בשנה שבה נצפים טרמיטים עם כנפיים ברחבי הארץ. איך תבדילו בין נמלים מעופפות לטרמיטים עם כנפיים? מה המשמעות של טרמיטים מכונפים בבית או בחצר? מה עושים? על כל אלה ועוד בפוסט

קרא עוד »

טרמיטים – שאלות ותשובות

אם המשקופים שלכם חלולים או “אכולים”, אם מגב ארונות הקיר/ארונות המטבח שלכם נשארה רק הפורמיקה וגם היא עם “בטן” כי המזונית נאכלה, אם מצאתם תעלות בוץ ו/או גרגירים קטנים, דומים לפרג בצבע צהוב, חום או שחור, ייתכן מאוד שיש לכם טרמיטים.

טרמיטים בקירות

אם גיליתם ברכיבי עץ נקבים עגולים או תלוליות נסורת כנראה שלא מדובר בטרמיטים אלא במזיקי עץ אחרים כמו ליקטוס או יקרונית, במקרה כזה מומלץ לפנות למדביר.ה באיזור מגוריכם.

אם מצאתם חרק/ים ואתם לא בטוחים מה הם, צלמו תמונה איכותית ושלחו לנו אותה לווטסאפ ונזהה עבורכם. מומלץ מאוד לשמור את החרקים בכלי סגור כדי שאם התמונה לא ברורה או שיש קושי לזהות את מין הטרמיט באמצעות התמונה (גם קורה) וכדי שנהיה בטוחים ב 100% תוכלו לשלוח אלינו את הדגימות בדואר ונבצע זיהוי במעבדה מתחת למיקרוסקופ.

ממש לא, אפדר למצוא אותם בכל הארץ, הנה רשימה חלקית (קצרה היריעה) של ישובים נגועים בטרמיטים:

קיסריה

ירושלים

תל אביב

בית שמש

חיפה

אשדוד

אשקלון

ראשון לציון

אילת

באר-שבע

ערד

דימונה

פתח תקווה

נתניה

נס ציונה

בית-יצחק

פרדסיה

כפר-נטר

כפר יונה

עומר 

להבים

מיתר

קיבוץ להב

מצפה עמוקה

עין-יהב 

עין גדי

מכמורת

בית-ינאי

 פרדס-חנה

פרדסיה

יבנה

נטעים

רעות

מכבים

ביתן אהרון

אביחיל

פולג

יוטבתה

מצפה שלם

מבשרת ציון

קטורה

מצפה-יריחו

כפר-אדומים

מעלה-אדומים

טרמיטים בונים תעלות בוץ כדי לשמור על תנאי לחות קבועים בסביבת המחיה שלהם ולצורכי הגנה מפני קרינה וטורפים כגון נמלים.

כן. באיזורים רבים בארץ מקננים גם טרמיטים שוכני קרקע וגם טרמיטים שוכני עץ. יש בתים שבהם משקוף ליד משקוף מקננים טרמיטים שוכני קרקע וטרמיטים שוכני עץ. במקרים כאלה מבצעים שני טיפולים שונים באותו נכס. בשוכני העץ מטפלים בשיטת EXTERWWOD ובשוכני הקרקע מבצעים טיפול בשיטת EXTERRA. זו גם אחת הסיבות שבגללן מומלץ להתקין מערכת EXTERRA (שמיועדת לטפל בטרמטים שוכני קרקע) גם בבתים שנמצאו בהם טרמיטים שוכני עץ.

משום שלא ניתן להציע פתרון אפקטיבי לפני שהוגדרה הבעיה. הדבר דומה לניסיון לטפל בירך שבורה באותו האופן שבו מטפלים בשריטה בברך. בהתאם לזיהוי – או בהתאם להגדרת הבעיה, נקבע הטיפול.

הטיפול ייעודי לטרמיטים. איננו עובדים עם חומרים מסוכנים או רעילים לאדם, לסביבה או אפילו לחרקים אחרים. לשם ההשוואה, רמת הרעילות של הרקוויאם המשמש להדברת טרמיטים שוכני קרקע פחותה מזו של מלח שולחן. אין בעיה לשהות בבית בזמן הטיפול.

יעל ויה
יעל ויה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.