טרמיטים מכונפים

תוכן עניינים במאמר

שתפו:

טרמיט העל הפורמוזי

לאור הפניות הרבות השבוע מתושבי פתח תקווה המודאגים לגבי הדברת הטרמיט הפורמוזי קיבצנו כמה תובנות. כללי מדובר בטרמיט שגורם לנזקים משמעותיים לתשתיות; מים, חשמל, טלפוניה

קרא עוד »

טרמיטים עם כנפים – מה עושים?

זו שוב העונה הזו בשנה שבה נצפים טרמיטים עם כנפיים ברחבי הארץ. איך תבדילו בין נמלים מעופפות לטרמיטים עם כנפיים? מה המשמעות של טרמיטים מכונפים בבית או בחצר? מה עושים? על כל אלה ועוד בפוסט

קרא עוד »

טרמיטים עם כנפים – מה עושים?

האביב הגיע ואתו הטרמיטים המכונפים או המתרבים הראשונים, או בשם הכולל לתופעה: מחול הכללות. בכל מיקרה מדובר על אותו עניין ועל אותה התופעה. הפעם, פוסט קצר על טרמיטים מכונפים, איך מזהים שמדובר בטרמיטים ולא בנמלים מעופפות? מה המשמעות של המצאות טרמיטים מכונפים בחצר או בבית? וגם מה עושים ומה לא עושים? ספויילר: לא מרססים.

איך תזהו שאלה טרמיטים ולא נמלים עם כנפיים?

הכנפיים של הטרמיטים המכונפים, להבדיל מאלה של הנמלים המעופפות, ארוכים יותר מהגוף. המיחושים של הטרמיטים ישרים ואילו אלה של הנמלים המעופפות, כפי שאפשר לראות בתמונה, לא ישרים.

נמלים מעופפות או טרמיטים?

מה המשמעות של טרמיטים מכונפים בחצר או בבית?

הופיעו אצלכם טרמיטים מכונפים בבית או בחצר? המשמעות היא שככל הנראה מקננת בסמוך אליכם מושבה ותיקה. כמה ותיקה? ככל הנראה בת 5 שנים. מה אפשר ללמוד מזה? שהמושבה הגיעה לבשלות שמאפשרת לה להוציא מתרבים ראשונים – קרי טרמיטים שתפקידם להקים מושבה חדשה.  אם הטרמיטים המכונפים יוצאים בתוך הבית המשמעות איננה ששם נמצאת מושבת הטרמיטים אלא, שמאותה נקודה, הכי נוח להם לצאת.

המכונפים הם המתרבים הראשונים ולא בכדי. תפקידם למצוא בן או בת זוג להקמת מושבה חדשה ולכן לא נרצה שיסתובבו באופן חופשי ברחבי הבית.

מה עושים?

מומלץ מאוד לא לרסס אלא לשאוב את הטרמיטים המכונפים עם שואב אבק. אם אין שואב אבק, או שלא רוצים לשאוב אותם, מומלץ לאתר את פתחי היציאה שלהם ולכסות אותם בשקית ניילון. יש להדביק את שולי השקית במסקינטייפ כך שהטרמיטים המכונפים יוכלו לצאת אל תוך השקית ולא יסתובבו בבית. אם תרססו את האיזורים שמהם יוצאים המכונפים ייתכן מאוד שהם יפסיקו לצאת מהאיזור שרוסס, אבל יצאו ממקום אחר בבית. מכיון שהם מוכרחים לצאת, מומלץ מאוד לכסות את האיזור עם שקית ולאפשר להם לצאת אל השקית, מבלי להסתובב בבית.  משקוף, או ארון או כל רכיב עץ אחר בבית עשוי להוות עבורם בית עתיר מזון ואת זה בדיוק נרצה למנוע.

 

גם אם בשאר עונות השנה לא הבחנתם בטרמיטים:

1. כי לא שומעים אותם

2. כי לא רואים אותם – טרמיטים אוכלים מבפנים החוצה, קרי- מתחברים לרכיב העץ מהקיר,  או הרצפה באופן שקשה להבחין בהם עד שלא נותר עוד עץ מתחת לפורימקה או עד שנשאר רק הצבע החיצוני של המשקוף.

הטרמיטים לא נעלמו. הם ממשיכים להתרבות ולהתפשט לאיזורים נוספים בבית. לכן, אם מצאתם טרמיטים מכונפים בבית, סימן שהגיע הזמן לטפל. 

 

יעל ויה
יעל ויה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.