טרמיטים פועלות

תוכן עניינים במאמר

שתפו:

טרמיט העל הפורמוזי

לאור הפניות הרבות השבוע מתושבי פתח תקווה המודאגים לגבי הדברת הטרמיט הפורמוזי קיבצנו כמה תובנות. כללי מדובר בטרמיט שגורם לנזקים משמעותיים לתשתיות; מים, חשמל, טלפוניה

קרא עוד »

טרמיטים עם כנפים – מה עושים?

זו שוב העונה הזו בשנה שבה נצפים טרמיטים עם כנפיים ברחבי הארץ. איך תבדילו בין נמלים מעופפות לטרמיטים עם כנפיים? מה המשמעות של טרמיטים מכונפים בבית או בחצר? מה עושים? על כל אלה ועוד בפוסט

קרא עוד »

טרמיטים בבית מה עושים עכשיו?

 

מצאתם טרמיטים בבית או בחצר ואתם לא יודעים מה עושים?

נתחיל בהסבר כללי על טרמיטים והמאפיינים שלהם ונמשיך לפעולות שיאפשרו לכם לקבל פתרון מיטבי.

טרמיטים הם חרקים שניזונים מתאית. ארונות, ספרים, תמונות, משקופים, קרטון וכו’. הם נעים בקירות, מתחת לרצפה, בתקרה בחיפושיהם אחרי מזון. אם לא תטפלו, הטרמיטים יתפשטו לאיזורים נוספים בבית, לכן חשוב כל כך לטפל.  

במושבת הטרמיטים: מלכה מטילת ביצים, מלך, פועלות, נימפות וחיילים. הטרמיטים המכונפים, או כפי שהם לפעמים נקראים, המתרבים הראשונים, מופיעים במושבות וותיקות, תפקידם לעוף ולמצוא בן או בת זוג להקמת מושבה חדשה (ולהם הקדשנו פוסט נפרד).

טרמיטים שוכני קרקע וטרמיטים שוכני עץ

בארץ זוהו 13 מינים של טרמיטים שאותם ניתן לחלק לשתי קבוצות מרכזיות:

1. טרמיטים שוכני קרקע  Subterranean Termites

2. וטרמיטים שוכני עץ Dry Wood Termites

השמות בעברית קצת מבלבלים כי כאמור כל הטרמיטים ניזונים מתאית (עץ). קבוצת הטרמיטים שוכני הקרקע חיים בעומק האדמה במושבות ענק שמגיעות לעיתים למיליוני פריטים במושבה. לעומתם טרמיטים שוכני העץ, חיים במקום שממנו הם ניזונים, אינם זקוקים למגע עם האדמה והמושבות שלהם לרוב קטנות יותר (כמה אלפי פריטים בודדים).

למה כל זה חשוב? כי הטיפול במיני הטרמיטים השונים לא זהה. ללא זיהוי מין הטרמיט לא ניתן להציע לכם טיפול שישיג את התוצאות הרצויות ולכן הטיפול בטרמיטים מתחיל בזיהוי מין הטרמיט. ישנם מיקרים שבהם באותו הבית יש טרמיטים שוכני קרקע וטרמיטים שוכני עץ. מה עושים? מטפלים.

 איך מזהים?

מומלץ מאוד לשלוח לנו דגימות של החרק. איספו את החרקים, מתים, או חיים, לתוך כלי חד פעמי, סגור, ושלחו בדואר ישראל בצירוף שם, מספר טלפון ומייל. הזיהוי נעשה מתחת למיקרוסקופ במעבדה שלנו. אין לכם דגימות, אבל יש לכם תמונה? ניתן לבצע זיהוי באמצעות תמונה בתנאי שאיכות התמונה טובה.

איך מטפלים?

בהתאם למין הטרמיט שזוהה במעבדה או באמצעות תמונה, נקבע הטיפול.

שיטת EXTERRA – שתוכלו למצוא עליה מידע רב באתר שלנו ושלה נקדיש פוסט נפרד ומפורט כי היא מציעה פתרון לכל החיים לבעיית הטרמיטים, מיועדת לטיפול בטרמיטים שוכני קרקע. אבל, מומלץ מאוד להתקין מערכת EXTERRA בכל מיקרה שבו התגלו טרמיטים בחצר או בבית.

במידה וזוהו בנכס טרמיטים שוכני עץ הטיפול יהיה בשיטת EXTERWOOD – טיפול נקודתי, ברכיבים הנגועים בלבד, הכולל הדברה וטיפול מניעתי באיזורים שהודברו. 

לסיכום

  • כל הטרמיטים ניזונים מתאית.
  • יש שתי קבוצות מרכזיות של טרמיטים:
    1. טרמיטים שוכני עץ
    2. וטרמיטים שוכני קרקע
  • חשוב מאוד לבצע זיהוי של מין הטרמיט כדי להתאים את הטיפול למין הטרמיט שזוהה. הזיהוי מתבצע במעבדה מתחת למיקרוסקופ או באמצעות תמונה (בתנאי שהתמונה באיכות טובה).
  • לעיתים יש באותו הנכס גם טרמטים שוכני קרקע וגם טרמיטים שוכני עץ
  • מה עושים? מטפלים בכל קבוצה בטיפול היעודי שלה. במקרה שהתגלו בנכס טרמיטים שוכני עץ, מטפלים בהם בשיטת EXTERWOOD אבל מומלץ מאוד להתקין גם מערכת של EXTERRA סביב המבנה כדי להשיג הגנה מלאה.

 

בפוסט הבא נדבר בהרחבה על שיטת EXTERRA איך זה עובד? ועל היתרונות והמגבלות של השיטה.

 
 
יעל ויה
יעל ויה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.